Kupé ökar tredje mätningen i rad

295 000 läsare! SJ:s ombordmagasin Kupé är i dag en av Sveriges mest lästa tidskrifter alla kategorier. Dessutom blir läsarna bara fler, visar senaste Orvesto-mätningen. – Det är tredje mätningen i rad som vi ökar, ett bevis för att vi gör rätt saker och att resenärerna vill ha sin tidskrift, säger Anders Falkirk, redaktör för Kupé. […]

Read More

Lilla Gröna nominerad till Guldbladet

Bokprojektet SJ-resenärens Lilla Gröna med över 400 tips på matställen och upplevelser som satsar på hållbar och grön inriktning är nominerad i Guldbladets bokklass. Konceptet har tagits fram tillsammans med Lovstrom Content som även producerat allt innehåll –  samlat i behändigt fickformat eller kostnadsfritt digitalt nedladdningsbar på www.sj.se/lillagrona. http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_t.aspx?gKey=7qx64gnh Guldbladet avgörs 28 maj. […]

Read More

Magasinet Fotboll nominerad i Guldbladet

Svenska Fotbollförbundets medlemstidning Magasinet Fotboll har på nytt blivit nominerad  till Guldbladet i kategorin årets medlems-/organisationstidning. Magasinet Fotboll har återkommande nominerats i tävlingen under 00-talet och bland annat vunnit priser för bästa journalistik och bästa reportage. Guldbladet arrangeras av Swedish Content Agencies. Prisutdelningen sker den 28 maj på Nalen. […]

Read More

Så lockar du publiken till riktiga avslut

Resebolagen skapade tidigt egna mediekanaler och lyckades knyta affären närmare sig. Lottie Knutson och Fritidsresor tillhörde pionjärerna som bland annat började sända egna format. – Den stora förändringen är att du måste lära dig att tänka publik mer än kund, säger hon.  När Lottie Knutson blickar några år tillbaka på egna webb-tv-formatet ”Lotties värld” blir nätets förgänglighet […]

Read More

En kurva utan genvägar…

Människans makt över tekniken förändras över tid. Maktförändringen brukar beskrivas med en U-formad kurva.  För 25 år sedan skrev jag en C-uppsats i företagsekonomi. Den handlade om införandet av ny teknik på redaktionerna. I gränslandet mellan sätteriet och desken hade nya verktyg tillverkade av det amerikanska företaget Apple suddat ut delar av de traditionella yrkesrollerna […]

Read More

Loxdal listar fem medietrender för framtiden

Vilka trender inom media är mest intressanta att ha koll på just nu? Vi bad just Mediatrenders chefredaktör Gunnar Loxdal, tillika delägare och styrelseledamot i Lovstrom Content, att lista fem trender i tiden för den som vill befinna sig på samma plats som konsumenterna under 2015.  De starka berättelsernas comeback Leder internet till snuttifiering och […]

Read More

Arianna Huffington skapar nytt content och nya intäkter med positiva nyheter

Hennes medieimperium förmedlar allt mer positiva nyheter och samhällsinitiativ. – Det är inte bara jag och våra läsare som vill se denna utveckling. Även våra kommersiella samarbetspartners älskar vår nya inriktning, säger Arianna Huffington. Huffington Posts grundare var huvudtalare när konferens Content Chaos drog igång i går på ett hotell i New York. Hon berättade öppet […]

Read More

7 sätt att underhålla en innovationskultur

Den digitala utvecklingen fortsätter att ställa mycket på ända. Hur kan vi som medie- eller marknadspersoner hantera detta? Vilka är utmaningarna, fallgroparna och genvägarna? Hur skapar vi i organisationen tillräcklig innovation? Lovstrom Contents styrelseledamot Bo Hedin är en av grundarna av aftonbladet.se. I dag är han konsult i eget företag och har över 20 års erfarenhet […]

Read More

Lyckad content marketing med hjälp av sociala mediers doldis: slideshare

Att sociala medier är viktigt när det kommer till marknadsföring har väl knappats undgått någon. Men har du någon gång övervägt Slideshare? En ”doldis” med fördelar! Slideshare är en sajt där vem som helst kan ladda upp, och ta del av andras, presentationer (som till exempel powerpoints, video eller ljud). Förutom att det är en guldgruva för den […]

Read More

Mottagarens försvarare

Tisdag 10 mars går vi på Lovstrom Content som vanligt på Stora Annonsördagen på Grand. Det är ett event som varje år försöker sätta fingret på den rådande trenden i branschen  I år är temat morgondagens marknadschef. Förra året var temat värdeskapande reklam och för tidningen Annonsören intervjuade Peter Willebrand reklamforskaren Sara Rosengren om reklamens […]

Read More