Avsnitt 3: Vi gör ett försök att lära Charlotta Flinkenberg dricka vitt vin

Dags för avsnitt 3 av Dos Gardenias. Dagens gäst är tidningsdrottningen Charlotta Flinkenberg Hon började sin karriär med att som 23 åring starta en egen tidning, Kometen, som gick i graven efter ett nummer. Efter det hamnade hon på tidningen Frida, en tidning för unga tjejer, där hon blev kvar i flera år och på många […]

Read More

Avsnitt 2: Staycation

Dags för avsnitt 2 av Dos Gardenias. I vårt andra program myser vi och snackar fenomenet ”staycation” med vår sköna gäst Anna Hoppers. Carlos har ångest nu när ”Bron” är slut och Amalia försöker få ordning på sin köksfranska. Vi undrar vidare om millennials förstår sig på ”Den Sista Färden”-referenser. Dessutom tipsar vi om ett […]

Read More

Avsnitt 1 – Dos Gardenias Premiäravsnitt

Tema: Mousserande viner Programledare: Carlos Norlén och Amalia Gonzalez Stöckel Gäst: Björnstierna Antonson Vi pratar om bubbel från hela världen. Champagne, Prosecco och Cava. Vilka bubbel är trendiga och varför har det blivit så. Två viner som nämns är: Carlos favorit Pongrácz (7628) Sydafrika 129 kr Champagne som är på topp-3-listan enligt Björne Cristal Brut […]

Read More

Vi söker en konceptutvecklare

Vi är tio personer som älskar högkvalitativt innehåll:  Lovstrom Content består idag av redaktörer, reportrar, strateger, layoutare och art directors. Vi har kunder som SJ, Green Cargo, Svenska Fotbollförbundet och SKAP. Men vi behöver bli fler. Och vi vill bredda vår kompetens. Därför söker vi nu en konceptutvecklare med fokus på användarbeteenden och data. Du Ditt fokus […]

Read More

Du nya sköna värld

På tio år hinner mycket hända i en bransch som under lång tid gått i bräschen för förändringarna i både medielandskap och konsumentbeteenden. Senaste numret av Sveriges kompositörer och textförfattares tidning – SKAP-Nytt – innehåller en ”survival guide” för framtiden. När man sorterar i arkiven utgör de ”framgångsrika åren” ofta en häpnadsväckande kort period i […]

Read More

Trendspaning 2016: Jag har rätt och du har fel

Vilsna marknadschefer bågnar under statistikbördan och skriker efter nya mätmetoder som kan förenkla och förklara. Problemet är bara de alltid kommer att ligga ett steg efter verkligheten. Framtidens marknadschef måste byta perspektiv och bli mer som forskaren – bästa hypotesen vinner. Jag har rätt och du har fel. Hans Roslings rättframma tillrättavisande av en dansk […]

Read More

Välkommen Karolina Westerlund – ny vd för Lovstrom Content

Karolina Westerlund blir ny vd för Lovstrom Content. Hon kommer närmast från tjänsten som digital chef på Appelberg Publishing. – Jag är jättestolt och glad och ser väldigt mycket fram emot att få leda Lovstrom Content. Här finns en fantastisk redaktionell kompetens och flertalet prisbelönta produkter. Men jag ser också stora tillväxtmöjligheter, inte minst inom strategiska […]

Read More

Transparensens pris

Kakan krymper, men den ska ändå fördelas rättvist. Avtalen i den snabbväxande streamingindustrin är sekretessbelagda. Samtidigt växer kritiken mot avtalen. Transparens för alla! Frågan är bara: Vad blir priset? Pengar. Det är lika bra att börja med att slå fast vad saken gäller: Pengars storlek. Vem som ska ha dem och varför? Och i slutänden vad […]

Read More

Going beyond

Donec quis tempus nunc. Nunc ornare fermentum ligula vel finibus. Sed ut maximus magna, vel mattis nisi. Aliquam vel eleifend purus, nec tempus mauris. Suspendisse a posuere neque. Fusce tincidunt dui et ullamcorper eleifend. Proin velit augue, egestas sed quam id, euismod facilisis leo. Praesent suscipit tellus diam, ut dignissim massa sagittis ut. Praesent pretium […]

Read More