I spelet bakom de nya streamingtjänsterna – läs Spotify – som skapat de första fungerande betalningsmodellerna i musikvärlden pågår ett annat spel där de stora medie- och teknikjättarna och nu är på väg in. Musiken blir därmed en del i en större fråga som just nu skär genom många branscher och medier. Alla vill äga innehållet […]
Är content marketing det nya svarta? Eller det nya farliga?
Content marketing har blivit ett begrepp på allas läppar. Efter uppståndelsen kring SAS ombordmagasin som drogs tillbaka och bråket på Handelsbankens tv-kanal blev jag intervjuad av P1:s mediegranskande magasin Medierna. […]
Över 36 år och använder snapchat? Då är du unik!
En undersökning om Sociala medie-användandet 2014 visar att det endast är 0,8 procent av medelålders svenskar som använder Snapchat. […]
Rockstjärnorna som blev arkitekter
Är alla arkitekter egentligen rockstjärnor som hittat en annan väg för sin kreativitet? Vi på Lovstrom Content producerar magasinet Sten för Sveriges stenindustriförbund. Där kan man naturligtvis lära sig allt om hur bra det är att använda svensk natursten. Men man får också träffa olika arkitekter som förutom att de älskar sten som material också […]
Contentbyrån Nordiska Tidningsbolaget byter namn till Lovstrom Content
– Ett naturligt steg i bolagets utveckling. Vi jobbar tätt mot en marknad där innehållet får allt större betydelse för både våra produkter och kunder, säger grundaren och vd:n Håkan Lövström. […]