– Ett naturligt steg i bolagets utveckling. Vi jobbar tätt mot en marknad där innehållet får allt större betydelse för både våra produkter och kunder, säger grundaren och vd:n Håkan Lövström.
Lovstrom Content har i dag flera stora kunder som SJ, Svenska Fotbollförbundet, Green Cargo och Proffice. De senaste årens utveckling inom redaktionellt innehåll, content marketing och sociala medier gör att företagens kommunikation måste anpassas till många fler kanaler än tidigare. Strategifrågor blir allt viktigare.
– Lovstrom Content ska vara en ledande aktörer i denna förändring. Med ett grundmurat förtroende för våra redaktionella kompetenser skruvar vi upp vår satsning på och kompetens inom digitala medier, säger Håkan Lövström.
Bolaget flyttade nyligen in i nya lokaler på Drottninggatan i Stockholm. Samtidigt har ett formellt samarbete inletts med den digitala byrån 61 Degrees North, som även delar lokal med Lovstrom Content.
– Det är ett samarbete som innebär att vi både kan bredda och fördjupa våra erbjudanden, säger Håkan Lövström, som även är ordförande i branschorganisationen, Swedish Content Agencies.
Håkan Lövström har sedan tidigare en lång publicistisk karriär bakom sig. Han har bland annat varit nyhetschef, utrikeskorrespondent och chefredaktör för både dagstidningar och affärsmagasin.