Ett namnbyte från Tidningsbolaget till Lovstrom Content, en bronsplats i Årets byrå och extra snurr på affärerna. Bokslutet för 2014 visar på en vinst på drygt 1,9 miljoner kronor, en fördubbling jämfört med 2013. Även omsättningen har tagit ett skutt uppåt. Från 19,4 miljoner kr till 23,4.

– Det känns självklart underbart att kunna visa upp så fina siffror för både omsättning och vinst. Vi har fått en del nya kunder som Magasinet Sten och mäklarbyrån Sjönära, säger byråns grundare och vd Håkan Lövström.

Framgångstrenden befästes när Lovstrom Content hamnade på bronsplats i Årets byrå, branschstudien där kunderna själva får ranka sina byråer.

– Det är väldigt tydligt att våra kunder vill ha mer hjälp med både sociala medier och rörlig bild. Vi hade nyss ett väldigt framgångsrikt case där vi med flygfotade filmer och bilder hjälpte Svenska Fotbollförbundet att visa politikerna hur sex – sju ungdomslag tvingas tränga ihop sig på en och samma fotbollsplan i Stockholm.

Det gav stort eko bland de lokala medierna och beslutsfattarna ställdes till svars.

– Situationen plockades bland annat upp av SVT:s regionala nyheter som tydligt kunde visa på planbristen med hjälp av flygbilderna. Det blir allt vanligare att vårt redaktionella innehåll och vår kunskap om medier blir ett alternativ till pr-byrån, säger Håkan Lövström.

För mer information kontakta gärna Håkan Lövström:

Tel: 070 – 77 33 999

hakan.lovstrom@lovstromcontent.se